máthétész

máthétész

A megrepedt életed nem töri el

Ézsaiás könyve 42,1-9

2017. október 30. - Máthétész9

woman-1006102_960_720.jpg 

"Ez az én szolgám, akit támogatok, az én választottam, akiben gyönyörködöm. Lelkemmel ajándékoztam meg, törvényt hirdet a népeknek. Nem kiált, nem lármáz, és nem hallatja szavát az utcán. A megrepedt nádszálat nem töri össze, a füstölgő mécsest nem oltja el, igazán hirdeti a törvényt. Nem alszik ki, és nem törik össze, míg a törvénynek érvényt nem szerez a földön; tanítására várnak a szigetek.Ezt mondja az ÚRisten, aki az eget teremtette és kiterítette, szilárddá tette a földet, és növényt sarjasztott, leheletet ad a rajta lakó népnek, és lelket a rajta járóknak: Én, az ÚR, elhívtalak az igazságért, én fogom a kezedet. Megőrizlek, és benned ajándékozom meg szövetségemmel népemet, világosságommal a nemzeteket. Nyisd meg a vakok szemeit, hozd ki a börtönből a foglyokat, a fogházból a sötétben ülőket! Én vagyok az ÚR, ez a nevem, nem adom dicsőségemet másnak, sem dicséretemet a bálványoknak. A régebbiek már beteljesedtek, most újakat mondok. Még mielőtt kibontakoznak, tudatom veletek."

Ézsaiás könyvében olvassuk ezt a részt. Ézsaiás Próféta írta ezt a szakaszt. Fontos ezt külön kihangsúlyozni, ugyanis a mai bibliakritikusok ezt nem hiszik el. Mielőtt erről beszélnék, nézzük meg ki is volt Ézsaiás. Ézsaiás próféta Kr.e. kb 740-ben kezdi meg a szolgálatát, amit 5 király alatt, több mint 60 évig végzett. Uzziájás és Jótám és Ezékiás jó királyok voltak. Akház, Manassé pedig rosszak. Ézsaiás főleg Júda területén végezte szolgálatát, ekkor már a kettészakadt országban. Ézsaiás üzenete nagyon sokrétű. Egyrészt megítéli Isten a népet, megtérésre hív, de megmutatja az Ítéletet, és a fogságot is. Majd pedig a szabadítás öröm üzentét is hirdeti. Szokták mondani, hogy Ézsaiás könyve az ószövetség evangéliuma. Ezt meglátásom szerint, teljesen helytálló lehet. Ebben a könyvben teljesen megtalálható az evangélium. Nem mellesleg ezt a könyvet idézi a legtöbbet az Új szövetség is. Jézus több szakaszában is magára értelmezi az Ézsaiási próféciákat. Itt még egy kicsit visszatérnék a szerzőség kérdésére. Mondtam, hogy a mai teológusok többsége azt tartja, hogy Ézsaiás könyvét, három különböző szerző írta. Mindezt azért mondják mert nem hiszik el, hogy Isten konkrét kinyilatkoztatást adhat a jövőről. Nincs hitük, ezért inkább azt mondják, hogy a próféciákat a fogságból való szabadulásról csak utólag írhatta meg valaki más. Ezt én nem vallom. Hiszem, hogy Isten mindenható, és van hatalma előre megmondani az üdvösség szempontjából fontos kijelentéseket.  Így hiszem azt is, hogy ahogyan Jézus is Ézsaiásnak tulajdonítja ezt a könyvet, úgy én sem megyek ennél tovább. Hiszem, hogy Istennek van hatalma kijelenteni akár a jövőt is.

Kedves testvérek, vigyázzunk arra, hogyan hallgatjuk az Isten igéjét. Mert ha boncolgatjuk és csak a kellemes, hihető részeket fogadjuk el, akkor abba a csapdába kerülhetünk, hogy Isten nem tudja megítélni az életünk. Vigyázzunk tehát, hogy hogyan hallgatjuk Isten igéjét. Hiszen azt tudjuk, hogy Isten igéjét hallgatni nem kockázatmentes. Az Isten igéje nem tér vissza üresen hozzá. Jézus ezt mondta a János 12,47-48 ban: "Ha pedig valaki hallja az én igéimet, de nem tartja meg, azt nem ítélem el. Mert nem azért jöttem, hogy a világot elítéljem, hanem hogy megmentsem a világot. Van, aki megítélje azt, aki megvet engem, és nem fogadja el igéimet: az ige, amelyet szóltam, az ítéli el őt az utolsó napon." Jó ha ezzel tisztában vagyunk. Isten akar szólni hozzánk az igéjén keresztül ma is. Jó tudni, hogy a most előttünk álló ige szakasz amúgy egy nagyobb egység, az ebed Jahve énekek része, azaz az Isten szenvedő szolgájáról szól. Ebben a könyvben több ilyen leírást találunk.  Ez a leírás amit itt látunk, csodálatosan teljesen mutatja be az Úr Jézust. Éppen ezért most nézzük meg pontról pontra, igéről igére ezt a szakaszt. "Ez az én szolgám, akit támogatok, az én választottam, akiben gyönyörködöm. Lelkemmel ajándékoztam meg, törvényt hirdet a népeknek." Amikor ezt a szakaszt olvassuk felmerülhet bennünk a kérdés, hogy ki lehet ez a szolga? Maga a Szentírás magyarázza ezt nekünk. A Mt 3,17-ben ezt olvassuk: "És hang hallatszott a mennyből: „Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm.” " Elég egyértelmű az, hogy ez a szakasz Jézus Krisztusra mutat. Jézus az Isten Fia, aki szolgálni jött. Olyan hihetetlen ez a kijelentés. A teremtő Isten Fia, jön szolgálni nekünk. Ezen amúgy sokan meg is ütköznek, és nem tudják elfogadni ezt a tényt. Pedig maga Jézus mondja a Mt 20,28-ban: "Mint ahogy az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért.” Jézus szolgálni jött, méghozzá úgy, hogy a törvényt hirdesse. Nem azt a törvényt ami elítél, hanem azt ami megtérésére hív. 

Jézus amikor elkezdi szolgálatát ezt mondja: „Térjetek meg, mert elközelített az Isten országa!”. Tiszta és egyértelmű üzenet. Nincs mellébeszélés. Nincs vallási kiskapu. Szükséges megtérni, a bűneinket megvallani, és Isten kegyelmét elfogadni. Mindezt Jézus Krisztusban, hiszen benne jött el az Isten országa. Így jöhet el személyesen számodra is, az Isten országa. Isten igéje nem csak simogatni akar. Nem, hanem bűnbánatra, megtérésre is hív. Ma is ezt akarja üzenni „Térjetek meg” . Lehet, erre sokan felkapjátok a fejeteket és ezt mondjátok:De hát mi nem vagyunk bűnösek, nincs szükségünk megtérésre. Minket nem ítélt el senki, jó emberek vagyunk, járunk templomba, és még meg is kereszteltek minket.” De a bűn kérdése elsődlegesen nem cselekedtek kérdése. A bűn az tulajdonképpen céltévesztés. Az a cél, hogy te az Isten dicsőségére élj, neki engedelmeskedj, és élő kapcsolatod legyen vele. A bűn pedig az, hogy ez nem valósul meg. Persze ennek számtalan következménye van, ami aztán cselekedetekben nyilvánul meg. Isten ezt a céltévesztett állapotot, hozza helyre akkor, amikor elküldi szent Fiát, az Úr Jézust erre a földre, hogy megváltson minket a bűneinkből. Bele harsogta már a szívedbe Isten ezt az üzenetet? Jézus még a te reménytelennek, elvesztenek, értelmetlennek, hiábavalónak tűnő életedet is meg tudja váltani. Azt mondja az igénk: A megrepedt nádszálat nem töri össze, a füstölgő mécsest nem oltja el, igazán hirdeti a törvényt. Ő ezért jött el a világba, ezért halt meg a kereszten, és ezért támadt fel, hogy legyőzze a bűnt, a halált, a poklot. Isten Jézus Krisztus által győzött a halál felett. Aki benne hal meg, annak a halál nyereség, viszont ha nélküle megy el a valaki a világból, annak a halál az ítélet lesz. Az Isten fia eljött mindenkiért, de nem csak úgy általában mindenkiért, hanem személyesen érted is. Érted jött, a te megrepedt nádszál életedért. A törvényt úgy hirdeti neked, hogy mellette kínálja a kegyelmét. Nem akarja, hogy elvesszél. 

Hadd kérdezzem meg most tőled személy szerint: Ilyen formában találkoztál már Isten törvényével és a kegyelemmel? Találkoztál már Jézussal? Mert Ő mai is jön feléd! Ha még nem akkor Isten ma is hív a vele való közösségre. És hogyan hív? A második versben ezt olvassuk: "Nem kiált, nem lármáz, és nem hallatja szavát az utcán." Jézus szépen csöndben szól ma is hozzád. Hív üdvösségre, bűnbánatra, megtérésre. Megállít és szelíden megkérdezi tőled személy szerint: XY(ide nyugodtan helyettesítsd be a nevedet), szeretsz te engem? És így folytatja: Mert tudod, én annyira szeretlek, hogy otthagytam a menny dicsőségét, és eljöttem erre a földre, hogy odaadjam a tiszta, és szent életem érted a kereszten.Ha igazán megérted ezeknek a mondatoknak a súlyát, akkor tudod személyesen megérteni a törvényt és a kegyelmet. Az ige ezt mondja:  "Nem alszik ki, és nem törik össze, míg a törvénynek érvényt nem szerez a földön;" Jézus Krisztus a golgotai kereszten szerzett érvényt a törvények a te életedre is. Ez számodra is elérhető lett. Az, amit közel háromezer éve Isten kijelentett, azt ma megkaphatod Jézusban, ha elfogadod őt személyes megváltódnak. Hogyan történhet meg mindez? Olyan egyszerűnek tűnik, mégis olyan nehéz. Az ige ezt mondja: "Én, az ÚR, elhívtalak az igazságért, én fogom a kezedet. Megőrizlek, és benned ajándékozom meg szövetségemmel népemet, világosságommal a nemzeteket. Nyisd meg a vakok szemeit, hozd ki a börtönből a foglyokat, a fogházból a sötétben ülőket! Én vagyok az ÚR, ez a nevem, nem adom dicsőségemet másnak, sem dicséretemet a bálványoknak. A régebbiek már beteljesedtek, most újakat mondok. Még mielőtt kibontakoznak, tudatom veletek." Figyeljük csak meg még egyszer: "Nyisd meg a vakok szemeit, hozd ki a börtönből a foglyokat, a fogházból a sötétben ülőket!" Ahhoz, hogy Jézus meg tudjon szabadítani, ki kell hozzon a bűn vakságából és a bűn fogságából. Azt hiszem ez a legnehezebb folyamat. Amikor megtértem, utána nem értettem, miért nem tudják az emberek elfogadni az ingyen kegyelmet. Aztán megértettem, hogy azért amiért én sem tudtam. Vak voltam és rab. A sötétségben éltem. Jézus tudja egyedül ezt a vakságot meggyógyítani. Méghozzá úgy, hogy az igéjében rámutat arra, hogy rá vagyunk szorulva. Amíg ezt nem látjuk, addig nem tudunk megtérni. Hadd mondjak el egy példatörténetet, ami nagyon ide kívánkozik. Szimba, a rabszolga története: Rabszolga és a gazdája ugyan azt az igehirdetést hallgatják. A rabszolga megtér utána, és új élete lesz. A gazdáját is megérinti az ige, meg is szomorodik a bűnei miatt, mégsem tér meg. Egy nap a gazda megkérdezi Szimbát:- Hogyan lehet az, hogy mindketten ugyanazt az igehirdetést hallgattuk, és te megtértél én pedig nem. Szimba elgondolkodik egy kicsit és így válaszol:-Tudja gazda, ez olyan mintha jönne egy ember hozzánk. Ez az ember egy gyönyörű szép fehér ruhát hoz mindkettőnknek. Amikor nekem felajánlja ingyen a ruhát, én ránézek a saját ruhámra és látom, hogy foltos, szakadt, alkalmatlan arra, hogy ebben éljek, így örömmel elfogadom az új ruhát. Amikor a gazdához megy ez az ember az új ruhával,  és a gazdának is felajánlja ingyen, akkor a gazda is végignéz a ruháján, és látja, hogy itt-ott koszos, meg foltos, de azt gondolja magában, hogy tulajdonképpen ez a ruha jó még nekem, úgy megszerettem már, a szüleimtől kaptam, ragaszkodom is hozzá, jó lesz ez még nekem az életre. Ezért nem tudja elfogadni a szép új ruhát.

Így vagyunk a bűnnel mi is addig, amíg azt gondoljuk, hogy a saját erőnkből tudunk tiszta, igaz életet élni. Még ha látjuk is, hogy valami kis gond van, vagy valami nem teljesen tiszta, de alapvetően szeretjük a foltos, bűnös életünket, addig nem lesz szükségünk a kegyelemre, amíg így tekintünk magunkra. Jézus ebből a vakságból akar kihozni téged, mindannyiunkat. Ha megtörténik a csoda és meglátod, hogy elveszett, bűnös embere vagy, ha elhiszed, hogy rászorulsz Jézus váltságára, akkor olyan lehetsz, mint a történetben Szimba. Akkor el tudod fogadni azt az új életet, amit Jézus Krisztus szerzett neked  is a kereszten. Akkor van számodra is bocsánat Jézus drága véréért, és kaphatsz egy új tiszta „ruhát”, ami alkalmassá tesz az örök életre. Isten ma is szólni akart hozzánk. Bemutatta nekünk az Ő szenvedő szolgáját, az Isten Fiát, a megváltót, Jézust. Láthatjuk, hogy a legnagyobb jött közénk szolgának. Azért, hogy a törvénynek igazságot szerezzen. Hogy a törvény ne elítéljen, hanem megtérést, kegyelmet hozhasson az életünkbe. Ő nem lármázik, nem kényszerít semmire. Jézus szelíden szól ma is hozzád. Rámutat a lelki vakságodra, a rászorultságodra azért, hogy megszabadulhass a bűneidből. Ő nem töri össze a megrepedt, bűnös életed, hanem kegyelmét kínálja neked. 

Elfogadtad már ezt a kegyelmet? Ha még nem, Jézus ma is ingyen kínálja neked. Ehhez „csak” annyira van szükség, hogy lásd meg elveszett vagy a bűneid miatt, és add oda Jézusnak a régi bűnös életedet. Ha ide eljutsz, ahogyan Szimba is eljutott, akkor el tudod fogadni a bűneid bocsánatát, amit Jézus a kereszten szerzett meg neked. Akkor kaphatsz egy új életet, amit már Krisztus ural,és lehetsz igaz Krisztust követő keresztyén. Éljünk ezzel a drága nagy kegyelemmel, majd éljünk belőle Isten dicsőségére.

A bejegyzés trackback címe:

https://mathetesz.blog.hu/api/trackback/id/tr1413111964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása